Wat betekend volgens jou deze droom?

Deze vraag gaat over hoe je fantasie/realiteit/vaag gebied er tussen in met elkaar verbind.

[zelf weten vanuit wat voor perspectief je het ziet]
Persoon zit temidden van verscheidene filmsterren, die onherkenbaar zijn. Af en toe duikt er een op die zeer veel lijkt op Marilyn Monroe en een die lijkt op Prince. De persoon vertelt een verhaal over een koning wiens tanden een voor een uitvallen. Het verhaal is boeiend. De ruimte is met groengeverfde wandjes afgezet en oranje gordijnen/oranje-wit geblokte gordijnen. De filmsterren zitten op verschillende krukken en kisten, variërend in hoogte. Er zit een waas over, en de kleuren zijn als die van een verkleurde dia (vaak te sterke kleuren). De sfeer is comfortabel en huiselijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tja, laat ik ook eens iets verzinnen.

De filmsterren luisteren geboeid naar het verhaal over de koning. In feite zijn filmsterren als een koning - ze zijn bekend, hun positie is begeerd, ze zijn verheven boven het volk.

Het uitvallen van de tanden van de koning is een waarschuwing: beste filmsterren, pas op! Ook jullie zal het lot treffen dat nu de koning treft. Jullie tanden zullen uitvallen, ofwel: jullie roem zal tanen, jullie zullen vergaan.

Kijk naar mevrouw Monroe - haar is het al gebeurd.

Kijk naar de heer Prince - vergeleken met zijn vroegere luister zitten zijn eerste tanden al los.

Het leven is nep. Hoe hoog je ook zit (op welke kruk of kist dan ook), het is nep. Dat wordt benadrukt door de onnatuurlijke kleuren, die net iets te sterk zijn om realistisch te zijn.

Zit jij daartussen, en ben je zelf beroemd, dan is deze droom ook een les voor jou. Jij bént een filmster, en ook jouw tanden zullen uitvallen.

Ik vermoed echter dat de persoon uit dit verhaal zelf niet beroemd is. De persoon zit tussen de filmsterren, en hij vindt het verhaal over de koning boeiend. Het is een wensdroom: hij geniet ervan dat die beroemdheden een lesje krijgen, en hij hoopt dat ze leren bescheiden te zijn.

Dat zou betekenen dat de persoon zich klein voelt tussen zijn medemens. Hij heeft weinig zelfvertrouwen, hij kijkt (te veel) op tegen zijn vrienden of zijn collega's. Zijn wetenschap dat de tanden van die vrienden/collega's ooit zullen uitvallen, geeft hem troost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Waarschijnlijk heeft de persoon geluisterd naar de muziek van prince, daarna een film gekeken waar dat beeld van de tanden in voor kwam. Mischien kwam er een mooie vrouw in voor, die lijkt op M. Monroe. Het was een sfeer- volle avond met gezellig licht. Daarna ga je slapen en het een en ander verwerken en krijg je een heel maf verhaal in je droom. Ik geloof dus niet dat een droom echt iets betekend maar het is de verwerking van wat je ooit hebt meegemaakt. Hoe vreemd het ook overkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je droomt over het uitvallen van je tanden betekent dat vaak een verlies van kracht en een groot gevoel van onzekerheid over belangrijke zaken in je leven. Dit zou het begin kunnen zijn van de overgang naar een nieuwe periode in je leven.
Het dromen over filmsterren kan betekenen dat je verlangt naar iets onbereikbaars, iets waarvoor je heel veel moeite zult moeten gaan doen. De soort filmster kan iets zeggen over het soort van verlangen dat je hebt.
Mensen die in kleuren dromen hebben vaak in hun werk regelmatig met kleur te maken.
Groen betekend bijvoorbeeld in je droom vruchtbaarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst... Omdat dromen uit je eigen brein en belevingswereld ontspruiten, is de enige die de droom echt kan interpreteren wat mij betreft de dromer zelf. Iemand kan je wel op weg helpen.

Dromen interpreteren is, net als kaarten of koffiedik lezen of op een andere manier orakelen, te zien als een manier van spiegelen, op een andere manier naar jezelf kijken. Trouwens een hele goede manier, gebaseerd op vrije associatie. Wij mensen kunnen heel goed zaken op onszelf betrekken. Ook als die helemaal niets te betekenen hebben. En daardoor goede keuzes maken.

Een concreet voorbeeld... Ik deed eens een workshop hedendaagse magie, waarvan ook orakelen een onderdeel van was. De workshopleidster (en ik kan haar workshops aanraden) had een pan bij zich met daarin een hele verzameling normale voorwerpen. Een verrekijker, een kettinkje, een sleutelhanger met daaraan een klein teddybeertje enzovoort. Je stelde een vraag en pakte (zonder te kijken) een voorwerp. Het voorwerp was je antwoord.

Zonder op mijn vraag in te gaan, ik pakte een zakje bloemzaadjes. Voor iedereen kan dat iets anders betekenen. Je kunt denken aan groei en dat je bepaalde talenten meer tot hun recht moet laten komen om te kunnen bloeien. Je kunt meteen de associatie hebben dat je meer aandacht moet besteden aan iets of iemand anders. Voor mij werd duidelijk dat ik ergens energie in moest steken om iets te kunnen verwachten. Liet ik de zaadjes in het zakje dan zou er ook niet iets moois ontstaan.

De zaadjes op zich hadden helemaal geen betekenis. Ze hingen niet in de intratuin op mijn interpretatie te wachten. Maar de betekenis die ik eraan gaf, was wel iets waar ik verder over na kon denken en waar ik op den duur wat aan had.

Als antwoord op je vraag kan ik dus alleen maar een interpretatie geven die iets over mij gaat zeggen. Beter kun je zelf gaan associeren met tanden, kleuren, de beroemdheden. Je zult geen betekenis in de puurste zin vinden. Wellicht wel op punten komen waar je mee bezig bent en die je aandacht verdienen. En daar wens ik je veel plezier mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niets. Dromen zijn bedrog.
14 jaar geleden
na pulp fiction te hebben gezien blijft de scene in de diner met de disicussie over de monroe "look a like" in je hoofd zitten, eerst probeer je dit te verdingen door "girl you will be a woman soon" zelf tot het meest memorabele moment te verkiezen. alleen gaat dat liedje niet uit je hoofd dus word prince ingezet om even iets anders te horen, tijdens het luisteren naar prince verbaas je je over het aantal filmsterren dat pulp fiction telt: john travolta, samuel l. jackson, bruce willis etc. klaas vaak beslist de indrukken samen te gooien en er een droom van te fabriceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ware aard komt naar boven, je ziet dat alles toneelspel is en de droom bereidt je voor om je maskers te laten vallen... Te doorzien dat alles in het leven droom en spel is... Het wachten is omdat het nog niet gezien is allemaal... En iedereen kent elkaar, nog niet bewust, maar de rol is al wel bekend... Het is allemaal spel...
Tanden vallen uit of staan los, dus de verandering voel je reeds... en er gaat veel meer veranderen binnenkort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je gisteren waarschijnlijk te diep in het glaasje hebt gekeken!